♥ Lovely friends! ♥

Sunday, May 15, 2011

❧ Kartina Gold ❧

Hello sayang-sayangku  (✿◠‿◠), minggu ini saya siarkan satu lagi hasil kerja tangan saya. Kali ini sehelai lagi kurung Johor yang diserikan sulaman manik untuk Kak Tina.  Kata Kak Tina, mahukan rekaan yang glamorous untuk digayakan ke majlis persandingan anak teman yang menjadi juara Peraduan Gerbang Cinta Mega-Utusan Malaysia Musim Ke 2 . Puas juga saya membelek material yang dihantar, mencari idea yang bersesuaian dan segar untuk ke Majlis Perkahwinan. Apabila diamati, saya lihat rekaan bunga mawar pada kurung Johor ini cantik terletak dilengan kiri dan kanan, terlintas untuk saya kemaskan dengan highlight yang berbeza dari biasa, dengan sulaman sisik ikan membentuk kuntuman mawar dan diserikan dengan juntaian manik agar lebih glam!  Sulaman akrilik hijau epal dan kemasan juntaian manik di lapis kedua lengan tampak lebih grand. Sulaman di badan kurung Johor ini pula diserikan dengan akrilik dan sulaman bunga rona merah menyala yang memberi sedikit kontras kepada material rona oren. 


Kak Tina, manis bergaya bersama Ratu Sehari (Gambar ihsan Kak Tina)



Bahagian lengan sebelum dan selepas disulam manik




No comments:

Post a Comment